İçerik planlama; pazarlama stratejisine yönelik içeriklerin, hazırlanması ve farklı mecralarda ne şekilde, ne zaman sunulacağının planlanmasıdır. Şirketlerin kendilerini ve ürünlerini tanıtırken kullandıkları içeriklerin kalitesi, uygun dil ile ifade edilmesi ve sunum şeklinin planlanması, başarının anahtarı kabul edilir. Doğru pazarlama yolunun başarılı içerikten geçtiği varsayımından hareketle, içerik planlama uzmanının yerine getirmesi gereken başlıca görevler şunlardır;
- İçerik oluşturma standartlarını belirlemek ve içerik hazırlayan tüm ekiplerin bu standartlara uyumunu takip etmek,
- İçeriklerin hazırlanması aşamasında araştırma yaparak öneriler sunmak,
- İçeriklerin kime hitap edeceğini, hedef kitleyi belirlemek,
- İçeriklerin hangi mecralarda (uygulama, yazılı basın, sosyal medya gibi) ve hangi zamanlarda sunulup, ne zaman kaldırılacağını planlamak,
- Planın uygulanmasını sağlamak,
- İçeriklerin dijital kanallar için arama motoru optimizasyonu uyumunu sağlamak,
- İçeriklerin belirlenen şekilde sunulup sunulmadığının dönemsel takibini yapmak,
- Sunulan içeriklerin stratejiye uyumu konusunda analiz ve raporlama yapmak,
- İçerik hazırlama ve planlama konusunda trendleri takip ederek sürekli iyileşme ile pazarlama stratejisini desteklemek.